sábado, 17 de marzo de 2012

FORTALESES I OPORTUNITATS D'AULA I DE CENTRE

FORTALESES I OPORTUNITATS DE L’AULA:

FORTALESES:

-A totes les classes es treballa per parella educativa.
-Dins l’aula hi ha dos espais ben diferenciats. Un destinat a fer activitats de taller així com dur a terme les rutines d’higiene diaria i menjar. Un altre part destinada més a aula on es fa el ritual d’entrada, la lectura de contes, el joc per racons…
-Des de la classe connecten amb altres espais de l’escola. Per exemple, quan fan taller de cuina a la classe, duen el menjar a la cuina de l’escoleta per tal d’enfornar i mostrar a les cuineres allò que han fet.
-Les dues mestres que formen la parella educativa estan estudiant un postgrau d’Atenció Primerenca arrel de tenir dins la seva aula un infant amb NEE.
-Les dues mestres que constitueixin la parella educativa, són amigues i aixó fa que la feina de mestre es desenvolupi millor, és a dir, facilita les coses.
-Les familíes entren dins l’aula d’una manera molt natural a l’hora d’acompanyar als infants i a l’hora de venir-los a recollir.
-Els pares cel.lebren dins l’aula l’aniversari dels seus fills. Aixó afavoreix que l’infant es senti protagonista en un moment donat.
-Es fa a l’infant protagonista quan dur qualque cosa per compartir amb els amics o per dur al racó d’observació (conte, material, objecte personal...).
-Dins l’aula existeix la democracia. És a dir, a l’hora de contar un conte, les mestres en presenten un parell i a partir d’aquí es dur a terme una votació per elegir quin conte serà el que les mestres explicaran.
-Aprofiten el bon temps per berenar i dinar al pati, és a dir, aprofiten els moments que la jornada els ofereix.

OPORTUNITATS:

-Aprofiten els recursos del barri. Quan van a fer psico (el fan a una escoleta propera anomenada Can Alonso i aixó els permet anar-hi caminant), fan el pati al parc que hi ha devora l’escoleta de Can Alonso. De forma puntual visiten la llibreria-biblioteca del barri i a vegades han anat a la fruiteria a comprar fruita per el berenar.
-Les familíes aporten al centre material que tenen a les seves cases, que ja no empren i que es trova en bon estat. Es sol tractar sobretot de juguetes.
-Participació activa a la jornada de cooperatives que es fa a Porreres durant el mes de Maig. En aquestes jornades cada centre presentarà un projecte i Gianni Rodari presenta un projecte de música.


FORTALESES I OPORTUNITATS DEL CENTRE

FORTALESES:

-Grau d´autonomia assolida.
-Treball per projectes: partir dels interessos dels infants per a desenvolupar projectes.
-Anàlisi i valoració de la metodologia emprada.
-Projecte de centre per afavorir el procés d´adaptació.
-Connexió dels contiguts amb la realitat.
-Relació entre les persones del centre.
-Implicació de l´equip docent en el desenvolupament de nous projectes.
-Coordinació entre els distints nivells a través de reunions freqüents.
-Equip docent (seguiment de l´alumnat, tractament transversal dels aprenentatges).
-Participació en l´elaboració de projectes i plans de centre.
-Potenciació del treball en equip del professorat.
-Necessitat d´establir ponts de comunicació i lligams forts amb les famílies.

OPORTUNITATS:

-Potenciació de l´autonomia gràcies a les conexions entre familia i escola.
-Treball per projectes: implicació de les famílies per dur-los endavant i fer aportacions tant a nivell de materials com de participació dels pares.
-Període d´adaptació: establir lligams amb les famílies i afavorir i potenciar la seva confiança en el centre.
-Implicació de les famílies en el desenvolupament de nous projectes.
-Pràctiques educatives i didàctiques.
-Tutoria individualitzada: Orientació, entrevistes amb els pares (disponibilitat i voluntat de les famílies per assistir a les reunions que proposa el centre).



No hay comentarios:

Publicar un comentario