miércoles, 2 de mayo de 2012

CONTRACTE D’APRENENTATGE DE PRÀCTIQUES

En relació al contracte d'aprenentatge que vaig elaborar al inici de les meves pràctiques, he de dir que, a dia d'avui, he afegit totes aquelles anotacions que es troben escrites en negrete.
Jo, Carmen Sancenón Bennásar, en el dia d’avui, després de realitzar les activitats d’anàlisis de les competencies personals i de l’escola on inicio les practiques detecto que:
Necessito millorar en alguns aspectes relacionats amb les competencies següents:

-Aprendre a valorar les opinions de les meves companyes, per tal de fer mes facil el treball en equip.
-Observar i veure als infants de manera individual i no com a una unitat per tal de dur a terme unes bones intervencions individualitzades.
-Aprendre a desenvolupar una visio perífèrica que me permeti adonar-me dels procesos de cada un dels infants.
-Saber escoltar als infants amb tots els sentits.
-Deixar que els infants m’ensenyin.
-Gestionar el meu temps de manera correcta per aconseguir donar cabuda a totes les meves futures responsabilitats com a mestre.
-Implicar-me a fons per tal de superar els meus punts febles.
-Oferir un bon model d’aprenentatge pels infants.
-Du a terme una formació continua per tal de poder oferir, dia a dia, conceptes innovadors al centre.
-Tenir cura de la meva postura corporal amb els infants, la qual pot esdevenir amb una aproximació o un allunyament per part dels infants.
-Adaptar el meu vocabulari en funció de les edats que tenguin els infants que estan al meu càrrec.
-Respetar les individualitats de cada un dels infants.

Em proposo els objectius: em proposo millorar en tots aquells aspectes que poden fer que la meva feina com a futura mestra sigui insuficient i ineficaç i per altre banda em proposo resaltar tots els meus punts forts per tal de sentir un equilibri en tot allò que faci. Fer un esforç per adaptar-me a la dinamica, al ritme de l’escola i a la manera de fer de les mestres que treballen allà, ja que a diferencia de molts de centres, aquest fa molta de feina, dins i fora de l’horari escolar. Dur a terme bone intervencions amb els infants, sempre i quan hagi pogut veure com ho fan les mestres previament.
Observar els distints models de mestre que hi ha a l’escoleta per tal de discriminar quines actuacions me pareixen adequades i quines no. Això és possible a l’escola a la que esti fent les pràctique, ja que, a dia d’avui ja he pogut acompanyar a quatre mestres distintes.
Em proposo empapar-me de totes les experiències que es viuen dia rere dia a l’escoleta, ja que són una font inesgotable d’idees, les qual podran esdevenir en una educació de qualitat.
Per aconsegui-ho faré, demanaré... tot allò del que dubti, fare tot allò en el que cregui, fare tot allò que he aprés durant aquests tres anys de carrera, fare tot allò que vegi fer per part de les mestres amb més experiència. Me deixaré aconsellar per les mestres que m’acompanyan durant aquest viatge. Proposaré les meves idees i intencions, sempre i quan consideri que són oportunes. Acompanyaré d’arguments les meves propostes.
Tal i com vaig comentar dies anteriors, consider que estic aprenent moltes coses arrel d’aquestes pràctiques. Però cada dia que passa, me n’adon que necessit viure experiències que m’ajudin a posar en pràctica aquelles competències que encara no tenc assolides per complet.





No hay comentarios:

Publicar un comentario